اگر شما نیز به دنبال افزایش فروش محصولات و یا خدمات خود هستید، لازم است که حتما با معنی و مفهوم مشاوره فروش آشنا شوید و بدانید که اگر شخصی بخواهد برای توسعه کسب و کار به شما مشاوره فروش دهد باید چه ویژگی داشته باشد؟ در این مقاله از شاپرک تصمیم داریم تا به بررسی این موضوعات بپردازیم.

در سال های اخیر همراه با رفع بسیاری از انحصارها و رانت ها در ایران و ورود رقبای مختلف داخلی و خارجی به میدان تولید ، تجارت و خدمات بازار ایران تا حد بسیار زیادی تبدیل به یک بازار رقابتی شده است. در این فضا ‌توجه جدی به بازاریابی و دریافت مشاوره فروش برای تمام شرکت ها یک امر ضروری است و کسانی که در این مورد غفلت کنند به سرعت میدان را به نفع رقبا از دست خواهند داد.

 

از آنجائیکه بازاریابی یا فروش مشاوره‌ای مانند بسیاری از دانش های دیگر امروز یک امر تخصصی محسوب می شود، مدیران شرکت ها باید از روش های سنتی گذشته دوری کرده و با توجه به عوض شدن شرایط رقابت، ‌از شیوه های جدید بازاریابی و مشاوره فروش استفاده کنند.

اگر شخصی بخواهد برای توسعه کسب و کار به شما مشاوره فروش دهد باید چه ویژگی داشته باشد؟

  1. از محصول و بازار شما را شناخت خوبی داشته باشد.

  2. آنکه خودش کسب و کاری داشته باشد که فروش خوبی در آن رقم می خورد.

  3. خودش مصداق حرفی که میزند باشد.

  4. مشاور خوب کسی است که بتواند خودش را جای شما بگذارد.

از حدود نیم قرن گذشته عبارت مشاوره فروش یا Consultative Selling در ادبیات فروش جهان رواج یافته است. مشاوره فروش یکی از روش های جذب مشتری و افزایش فروش Sales است که برای هر کسب و کاری استفاده می شود. در نتیجه برای هر کار و خریدی دریافت خدمات مشاوره فروش از متخصصان و مشاوران فروش لازم و ضروری است.

از آنجایی که امروزه مدیران شرکت ها نیاز به دانش، مهارت و تخصص بازاریابی و فروش مشاوره  در بکار بستن این شیوه ها را بیش از گذشته احساس می کنند استفاده از خدمات یک مشاور بازاریابی و فروش کاملاً بدیهی بنظر می رسد. ولی متاسفانه این روز ها هر قدر ضرورت استفاده از مشاوران بازاریابی و فروش بیشتر می شود، پندارها و برداشت های نادرست از حرفه مشاوره بازاریابی و تاکید بر مشاوره فروش نیز افزایش می یابد.

 برخی ، مشاوره بازاریابی و فرآیند مشاوره فروش را به معنی مشاوره با تیم بازاریابی شرکت و استفاده از نظرات آنها می دانند و برخی دیگر مشاور بازاریابی  را در حد یک مدیر بازاریابی و فروش می دانند و فکر می کنند اگر یک مدیر بازاریاب خوب استخدام کنند در واقع یک مشاوره فروش عالی دریافت خواهند کرد . 

لازم است بدانید عده‌ای وجود دارند که فکر می کنند مشاوره فروش و بازاریابی به معنی خواندن چند کتاب در این زمینه و شرکت در دوره های بازاریابی است. در بیشتر موارد افراد مختلف مشاور بازاریابی را با اساتید دانش بازاریابی اشتباه می گیرند و استفاده از توصیه های آن ها را به معنی مشاوره می دانند. این دیدگاه کاملا اشتباه است. افراد برای رونق کسب و کار و افزایش فروش لازم است از مشاوره فروش بسیار تخصصی استفاده کنند تا نتیجه آن را پس از مدت کوتاهی ببینند.

سایت تخصصی و مشاوره‌ای شاپرک ارائه دهنده خدمات مشاوره در تمام زمینه می باشد. برای دریافت خدمات و استفاده از تجربیات این گروه متخصص به سایت شاپرک مراجعه کنید.


shaapaaraak مشاوره ,بازاریابی ,های ,استفاده ,ها ,یک ,مشاوره فروش ,بازاریابی و ,کسب و ,استفاده از ,و فروش ,ویژگی داشته باشد؟منبع

مشاوره مدیریت، از مهم ترین نیاز های سازمان ها

مشاوره کسب و کار و اهمیت به کارگیری آن در کسب و کارها

شرکت مشاوره کسب و کار و خدمات آن

هر آنچه باید درباره مشاوره مدیریت بدانید

شرکت های مشاوره و وظایف آن ها

چرا تمامی شرکت ها برای پیشرفت به مشاوره مدیریت نیازمندند؟

با مشاور منابع انسانی بیشتر آشنا شوید!

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین جستجو ها

چی فان وبلاگ ماندگار مونیخ سرویس پروانه سازی غفاریان پرسش مهر 98-99 | ارائه انواع مقاله و داستان و انشا و سایر آثار طراحی داخلی panjarehvistabest وبلاگ فــرافایل؛ مرجع خرید و فروش فایلهای قابل دانلود روانشناسی news