از گذشته های دور تا دنیای مدرن امروز، م گرفتن در تمام زمینهها یک گزینه مفید، پسندیده و توصیه شده بوده است. زبده ترین های حوزههای مختلف هم به مشاوره گرفتن نیاز دارند. مشاوره کسب و کار یکی از عواملی است که در زمینه های اقتصادی می تواند تفاوتهای عظیمی بیافریند.
مشاوران کسب و کار تقریبا هرگز از واژه «مشکل» استفاده نمی کنند، در عوض درباره فرصتهایی صحبت میکنند که می تواند برای کسب و کارها ارزش آفرینی کند. اگر از یک مشاور کسب و کار بپرسید چه کاری انجام می دهد؟ احتمالا این جواب را دریافت میکنید : کار من در حیطه راهکارهای کسب و کار است.
با وجود انتقاداتی که در زمینه مشاوره کسب و کار وجود دارد آنها واقعا این قابلیت را دارند که به شرکت متوسط ارزش بخشیده و موجب رونق کسب و کارها شوند. اما باید بدانید چرا و چه زمانی باید از مشاوره کسب و کار استفاده کرد. دامنه وسیعی از مشکلات کسب و کاری وجود دارد، که مشاوران کسب و کار میتوانند برای آن راهکار ارائه دهند. انواع مختلف مشاوره کسب و کار در مواجهه با مشکلات، ایدههای متفاوتی را عرضه میکنند.
یکی از مهمترین خدماتی که یک مشاوره کسب و کار ارائه می دهد مشاوره مدیریت است.
مشاوره مدیریت چیست؟
نوعی خدمات از جانب متخصصان در زمینه مدیریت می باشد که در این نوع خدمات، به سازمانها و ارگان ها در هر حیطه ای که باشند به افزایش بهرهوری در حوزههای مختلف کمک می کند و در نتیجه می توانند سودآوری بیشتری را تجربه کنند.
حوزه هایی که در مشاوره ی مدیریت به افزایش بهره وری در آن ها می پردازند، عبارتند از:
استراتژی
منابع انسانی
عملکرد
فروش
بازاریابی
خدمت رسانی در این حوزه ها به صورت ارائه مشاوره برای مدیریت به منظور حل مشکلات موجود در سازمان یا ارگان مربوطه می باشد.
مدیریت منابع انسانی:
در مشاوره مدیریت، حتما به این نکته توجه می شود که هر چه در سازمان رخ می دهد با مدیریت منابع انسانی مطابقت دارد. برخی از ویژگی های مدیریت منابع انسانی عبارتند از:
اهمیت جلب تعهد کارکنان نسبت به سازمان، مأموریت و ارزشهای آن
تاکید بر هماهنگی استراتژیک بین منابع انسانی و دیگر واحدهای مختلف سازمان
هماهنگی میان استراتژیهای کلان شرکت و استراتژیهای منابع انسانی
فعالیتی است که توسط مدیران ارشد هدایت میشود.
واگذاری مسئولیت اجرا و دستاوردهای آن به مدیران صف
کمک به حفظ و همچنین خلق مزیت رقابتی شرکت به روش های مختلف
تاکید بر افزایش ارزش بهویژه برای سهامداران
و .
بازاریابی:
برخی از مهمترین مسائلی که در مشاوره مدیریت و در حیطه بازاریابی به آن توجه می شود عبارتند از:
شناسایی و ارزیابی عوامل محیط بازاریابی
شناسایی و تجزیه و تحلیل فرصتهای بازار
بخشبندی بازار segmentation
انتخاب بازار هدف segment selection
جایگاهیابی در بازار Positioning
طراحی و توسعه آمیخته بازار Marketing Mix
تهیه اجرا و کنترل برنامههای بازاریابی
مشاوره برندینگ و آموزش مدیریت برند (افزایش آگاهی از برند)
از این رو اگر به دنبال یک مدیریت عالی برای کسب و کار خود هستید حتما از مشاورین و متخصصین در زمینه مدیریت کمک بگیرید. پیشنهاد ما برای شما در این حوزه مراجعه به سایت مشاوره تجربه شاپرک آبی می باشد.
مشاوره مدیریت، از مهم ترین نیاز های سازمان ها
مشاوره کسب و کار و اهمیت به کارگیری آن در کسب و کارها
شرکت مشاوره کسب و کار و خدمات آن
هر آنچه باید درباره مشاوره مدیریت بدانید